Profesjonalna korekta lakieru w motoclean wrocław


Korekta lakieru  to proces, który umożliwia częściowe lub całkowite usunięcie defektów lakieru, zarysowań powstałych na powierzchni lakieru w trakcie zwykłego użytkowania samochodu. Zmatowienia, przebarwienia czy drobne rysy, spowodowane na przykład czynnikami mechanicznymi (np. myjnie szczotkowe), zmienne warunki atmosferyczne, substancje chemiczne (np. sól drogowa) oraz zabrudzenia organiczne np. owady, pyłki roślin czy ptasie odchody, które stopniowo pogarszają wygląd powłoki lakierniczej,  mogą być zniwelowane za pomocą prawidłowo wykonanej korekty i odnowy lakieru samochodowego.



Na czym to polega korekta lakieru i jakie daje efekty?

Proces korekty lakieru rozpoczyna się od mycia detailingowego, po którym możemy ocenić faktyczny stan lakieru i obszary wymagające poprawy. Korekta lakieru nie jest w stanie usunąć defektów głębszych niż grubość lakieru, ale przy drobnych zadrapaniach i rysach sprawdza się doskonale. Po szczegółowej inspekcji lakieru przechodzimy do wygładzania powierzchni z pomocą specjalistycznych past polerskich, gąbek i maszyn, które pozwalają odsłonić świeżą warstwę lakieru i przywrócić jego głęboki kolor i blask. Całą powierzchnie lakieru zabezpieczamy za pomocą wosku naturalnego bądź syntetycznego, choć ten ostatni na dłużej gwarantuje utrzymanie się osiągniętego efektu (przez co najmniej kilka miesięcy) i zapewnia jego ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i zabrudzeniami.

 

                                                                                     POWŁOKI ZABEZPIECZAJĄCE LAKIER 

 

 
Po prawidłowo wykonanej korekcie lakieru, należy całą jego powierzchnię zabezpieczyć przed działaniem szkodliwych czynników. Efekty są zależne od tego, jakiego środka lub kombinacji różnych użyjemy do tego celu.  A jeśli chodzi o trwałość ochrony, to mamy wybór pomiędzy środkami, których maksymalna trwałość to kilka tygodni,  poprzez preparaty zabezpieczające powierzchnię na kilka miesięcy aż do takich, które chronią lakier przez rok, a nawet kilka lat.

                   A oto najbardziej skuteczne i popularne sposoby zabezpieczania lakieru samochodowego: woskowanie lakieru, zastosowanie powłoki polimerowej, kwarcowej lub ceramicznej oraz folia ochronna PPF.

Woskowanie lakieru - jest to najbardziej powszechnie stosowany sposób zabezpieczenia lakieru samochodowego. Woski samochodowe w zależności od składu dzielą się na naturalne i syntetyczne. Woski naturalne swój skład oparty mają na najtwardszym naturalnym roślinnym wosku - carnaubie, pozyskiwanym z palm kopernicji, rosnących w Brazylii.

Woski syntetyczne (sealanty) - oparte są na syntetycznych polimerach. Charakteryzują się większą odpornością na działanie środowiska zewnętrznego, przez co średnio powłoka wosku syntetycznego, utrzymuje się na lakierze dłużej, niż porównywalna powłoka z wosków naturalnych. Sam proces woskowania polega na naniesieniu na lakier cienkiej warstwy wosku, a nastepnie jej wypolerowaniu. Jeśli chcemy osiągnąć najlepszy efekt i wysoki poziom zabezpieczenia lakieru - wybierzmy twardy wosk. Nałożony preparat powinien utworzyć cienką mgiełkę, którą po wyschnięciu należy dokładnie spolerować czystą ściereczką z mokrofibry. Co ważne - brud nie będzie do niego łatwo przywierał, a więc  pozbycie  się zabrudzeń nie będzie kłopotliwe. 

Powłoka polimerowa to preparat, który tworzy sieć cząsteczek zawierających komponenty nieorganiczne i organiczne, które zapewniają doskonałą ochronę lakieru. Powłoka ta poprawia wygląd lakieru, przywraca intensywność i głębię koloru oraz zapewnia gładkość powierzchni bez hologramów i refleksów. Utrzymuje się około 6 miesięcy.

Powłoka kwarcowa - składa się z dwutlenku krzemu SiO2 - i jest o wiele trwalszym zabezpieczeniem lakieru niż tradycyjny wosk. Zapewnia perfekcyjny wygląd i zabezpieczenie lakieru. Tworzy super hydrofobową powłokę i natychmiast odprowadza wodę z karoserii, nie pozostawiając zacieków. Wyciąga głębię koloru oraz ożywia barwę tworząc efekt lustrzanego odbicia. Utrzymuje się na karoserii do 12 miesięcy.

Powłoka ceramiczna - to duża zawartość dwutlenku krzemu SiO2 czasem z dodatkiem dwutlenku tytanu TiO2, po utwardzeniu się na samochodzie tworzy szklistą warstwę, dzięki nanocząsteczkom, które po aplikacji na samochód i zastygnięciu zamieniają się w ciało stałe. Jest odporna na promieniowanie UV oraz ostrą chemię, dzięki czemu nie ma ryzyka, iż lakier po czasie wyblaknie. Dodatkowo ze względu na właściwości hydrofobowe oraz elektrostatyczne samochód o wiele mniej się brudzi, a jego pielęgnacja staje się o wiele szybsza i przyjemniejsza. Olbrzymią zaletą powłok ceramicznych jest również nadanie lakierowi niesamowitej szklistości i podbicie koloru. Karoseria jest zdecydowanie bardziej szklista, błyszcząca, a kolory wyraźniejsze i żywsze. Utrzymuje się od roku do kilku lat, w zależności od rodzaju ceramiki. Niektóre rodzaje ceramiki mają zdolność samoregeneracji pod wpływem ciepłej wody lub ciepła ze specjalistycznych lamp. 

Kolejną formą skutecznego zabezpieczenia lakieru pojazdów to folie ochronne PPF (Paint Protection Film) - poliuretanowa folia o grubości 150-220 mikronów, rozprowadza energię potencjalnego uszkodzenia po ofoliowanej powierzchni. Prawidłowo i fachowo zamontowana folia praktycznie niewidoczna, oferuje odporność termiczną na poziomie od -50ºC do przeszło +110ºC. Żywotność takiej folii to nawet 8-10 lat. Warto wiedzieć, że folia PPF ma również zdolność samoregeneracji - pod wpływem np. ciepłej wody znikają z niej wszelkie powstałe rysy. Plusem będzie też fakt, że w każdej chwili możemy zlecić jej ściągnięcie, nie uszkadzając powierzchni lakieru. Poliuretanowa folia ochronna PPF jest transparentna i po aplikacji pozostaje zupełnie niewidoczna.

 

                      
Powrót na górę